Банки, а можливо, і Установа соціального страхування (УСС) — це установи, з якими ми найбільше не любимо вести офіційні справи, одразу після податкових інспекцій. В основному через нерівне становище сторін такої потенційної суперечки. І хоча споживче право також останнім часом досить міцно увійшло сферу відносин між клієнтом і банком, хоча самі банки заснували банківського арбітра, все ж у суперечці з банком індивідуальний клієнт повинен проявити значну рішучість вирішити цю суперечку на свою користь. Кредитні спори з банками та надійна юридична допомога швидко та без проблем.
За статистикою, найбільше суперечок між споживачами та банками стосується кредитів. І це найважчі випадки, коли навіть закон дає банкам набагато краще положення, ніж позичальникам. У певному сенсі це виправдано. Банки позичають гроші, які вкладники вклали у них. Тому при зіткненні інтересів двох груп клієнтів: вкладників та позичальників закон має краще захищати інтереси перших. Існує також друга велика група непорозумінь, пов'язаних із кредитними спорами. Це стосується правил визначення кредитоспроможності або, широко кажучи, використання банками послуг Кредитно-інформаційного бюро. Перші дві категорії справ зазвичай не підпадають під юрисдикцію банківського арбітра, який розглядає суперечки меншої ваги.
Тому, оскільки у кожному випадку поведінка споживача у суперечці з банком має підпорядковуватися дещо різним правилам, кожну з вищезгаданих груп непорозумінь ми обговоримо окремо.
Хто може вирішити суперечку
Відносини клієнт-споживач з банком зазвичай регулюються на тих самих умовах, що і з будь-яким іншим постачальником послуг, і комерційний банк є такою ж приватною компанією, як будь-який інший. Це означає, що у разі виникнення скарги ви повинні спочатку звернутися безпосередньо до банку, а потім або до омбудсмена захисту прав споживачів, або відразу до цивільного суду. Отже, якщо ми виявимо, що банк порушив наші інтереси, і зокрема ми зазнали збитків, а акціонерне товариство – бо тільки в такій формі може працювати банк – не хоче відшкодовувати нам збитки, ми маємо вибір: звернутися до омбудсмена із захисту прав споживачів або подати позов до цивільного суду.